Welkom bij de wintersport reisorganisatie naar de Franse Alpen

Skien in Frankrijk met TOT
U bevindt zich hier:
 › 
Contact

Contact en veel gestelde vragen

U kunt ons bellen op 0162 402757 of emailen op info@SkieninFrankrijk.nl of gebruik maken van onze live chat.

Veelgestelde vragen

De meest gestelde vragen hebben we voor u verzameld. Klik op Vragen? en kijk of uw vraag er bij staat!

Groepsreis
Vul het formulier bij Groepsreis in voor een offerte, wij antwoorden binnen 1 dag.

Offerte
Profiteer van onze ervaring en onze service, vraag een persoonlijke offerte bij de specialisten van SkieninFrankrijk.

Voorboeking
Voor de volgende winter kunt u reserveren, klik op het tabblad Voorboeking voor de voorwaarden.
  • Bel mij / mail mij
  • Vragen?
  • Groepsreis
  • Offerte
  • Voorboeking

Contact

Vul hieronder uw opmerking of vraag in, wij antwoorden u binnen 1 werkdag.

aanhef voorletters * tussenvoegsel achternaam *
overdag 's-avonds mobiel
opmerking / vraag *

Veel gestelde vragen

Welkom op de helppagina van SkieninFrankrijk. Hieronder vindt u de meest gestelde vragen en de daarbij behorende antwoorden. Als uw vraag/antwoord er niet bij zit klik dan hier. U kunt dan per mail uw vraag doorsturen.
Veel Gestelde Vragen over SkieninFrankrijk.
Is SkieninFrankrijk lid van het SGR?
Ja. SkieninFrankrijk is aangesloten bij de SGR met deelnemersnummer 3251. Binnen de grenzen van de SGR-garantieregeling vallen de in dit programma gepubliceerde reizen onder de garantie van SGR. De SGR-garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is zijn vooruitbetaalde reisgeld terug te krijgen, als de wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen tegenprestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorggedragen voor de terugreis.
Wie is de reisorganisator?
Als reisorganisator van alle reizen op deze website treedt op: Time Out Tours BV, Scheepswerflaan 163, 4941 GZ Raamsdonksveer, inschrijving KvK 17233563. Copyright 2010 Time Out Tours BV.
Is SkieninFrankrijk lid van het ANVR?
SkieninFrankrijk is geen lid van het ANVR (Algemeen Nederlands Verbond van Reisorganisatoren). Wij geven de voorkeur aan het weglaten van kosten als wijzigingskosten en annuleringskosten indien deze kosten aan ons ook niet doorberekend worden. Wij hebben deze voordelen voor onze gasten ook vastgelegd in onze eigen voorwaarden. De SkieninFrankrijk voorwaarden zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel in Tilburg en kunnen op onze website opgevraagd worden, de voorwaarden kunnen ook per e-mail of post toegestuurd worden.
Waar vind ik de algemene reisvoorwaarden?
De algemene reisvoorwaarden die van toepassing zijn op deze reizen kunt u hier downloaden.
Wat zijn de openingstijden van SkieninFrankrijk?
Gehele jaar geopend
Maandag 09.00 - 17.00
Dinsdag 09.00 - 17.00
Woensdag 09.00 - 17.00
Donderdag 09.00 - 17.00
Vrijdag 09.00 - 17.00
Is SkieninFrankrijk ook buiten kantoortijden te bereiken?

SkieninFrankrijk is voor onze gasten 24 uur per dag, 7 dagen in de week bereikbaar. Buiten de kantoortijden zijn wij voor noodgevallen te bereiken op nummer:
+31 (0) 6 53 233 819.

Wat doet SkieninFrankrijk met mijn gegevens?
Wij houden rekening met uw privacy conform de van kracht zijnde wetgeving. Wij zullen derhalve vertrouwelijk omgaan met uw gegevens en deze niet ter beschikking stellen aan derden.
Sinds wanneer bestaat de organisatie?
Onze organisatie bestaat sinds 1978 toen we met de eerste voorbereidingen voor wintersport in Frankrijk begonnen. Daarmee waren wij de eerste Nederlandse reisorganisatie met de formule wintersport in de Franse Alpen.
Wat is een direct seller?
SkieninFrankrijk is een direct-seller. Dat wil zeggen dat de reizen uit ons programma's alleen bij SkieninFrankrijk te boeken zijn en niet bij reisburo's. U kunt bij SkieninFrankrijk boeken via internet of per telefoon, beide worden beschouwd als een definitieve boeking. U ontvangt van ons per e-mail een factuur met de betalingsvoorwaarden.
Is er ook een brochure?
Sinds 2004-2005 werken wij niet meer met een standaard brochure. Op onze site vindt u alle informatie die u nodig heeft.
Organiseert SkieninFrankrijk ook wintersportreizen naar andere landen?
Voor wintersportreizen naar Canada of Amerika kunt u terecht bij onze websites www.SkieninCanada.nl of www.SkieninAmerika.nl
Organiseert SkieninFrankrijk ook zomervakanties?
SkieninFrankrijk heeft geen specifiek zomerprogramma, u kunt bij ons wel terecht voor een reis op maat naar een van de accommodaties uit ons winterprogramma.
Van wie zijn de foto’s op de website?
De op deze website geplaatste foto's zijn ter beschikking gesteld door onze gasten, accommodatieverschaffers, internationale sportmerken zoals Salomon en enkele professionele fotografen. Als u een leuke vakantiefoto heeft gemaakt, ontvangen wij ze graag om te plaatsen. Als uw foto wordt geplaatst, betaalt u bij uw volgende reis van SkieninFrankrijk geen reserveringskosten.
Wat zijn auteursrechten?
Alle inhoud op deze website is beschermd tegen ongeoorloofd hergebruik door derden ingevolge de Wet op het Auteursrecht. Dit geldt voor tekst, foto’s, grafische voorstellingen (grafieken e.d.), cartografisch materiaal en gegevens uit databases. Ook de vormgeving van de website valt onder de bescherming van het Auteursrecht. Overname van delen van de inhoud van de SkieninFrankrijk site is uitsluitend toegestaan na voorafgaande schriftelijke toestemming van SkieninFrankrijk. Niets uit deze publicatie mag worden overgenomen of openbaar gemaakt worden op welke wijze dan ook zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van SkieninFrankrijk.
Veel Gestelde Vragen over de boeking.
Kan ik een naam, voorletter of geboortedatum wijzigen?
Ja, dat kan, wij verwerken dit kosteloos, uw e-mail zien wij graag tegemoet op info@SkieninFrankrijk.nl, vergeet niet uw partynummer te vermelden.
Kan ik na boeking nog een annulerings- of reisverzekering bijboeken?
Ja, dat kan. U kunt uw wensen mailen naar info@SkieninFrankrijk.nlof telefonisch contact opnemen met +31 (0) 162 402757. Een reisverzekering kunt u tot 1 dag voor vertrek afsluiten, een annuleringsverzekering dient u binnen 7 dagen na boeking af te sluiten.
Kan ik mijn reis omboeken naar een andere datum?
Als u in dezelfde accommodatie blijft en alleen de datum verandert is het afhankelijk van de beschikbaarheid. Uiteraard gelden de kosten zoals voor de nieuwe datum geldig is. Indien het een andere accommodatie betreft wordt de omboeking als annulering en vervolgens een nieuwe boeking gezien. U kunt voor specifieke vragen het beste telefonisch contact opnemen met SkieninFrankrijk op +31 (0) 162 402757.
Kan ik mijn reis verlengen of verkorten?
Dit is afhankelijk van de beschikbaarheid van de accommodatie en eventueel het vervoer. U kunt hiervoor telefonisch contact opnemen met +31 (0) 162 402757. SkieninFrankrijk staat bekend om haar flexibiliteit, als het kan, regelen we het voor u.
Wat kost het om iets in mijn boeking te wijzigen?
Tot 42 dagen voor aankomst worden wijzigingen waardoor de reissom hoger wordt kosteloos verwerkt. U kunt dus rustig op een later moment dan boeking uw skihuur of skiles doorgeven. Bij wijzigingen binnen 42 dagen voor vertrek of wijzigingen vanaf de totstandkoming van de reisovereenkomst waardoor de reissom lager wordt, kan SkieninFrankrijk de reiziger houden aan de wijzigingskosten ad € 40 per boeking (en eventuele communicatiekosten).
Krijg ik een bevestiging van de annulering?
U krijgt van ons een bevestiging per e-mail van de door u geannuleerde reis. U ontvangt hierbij tevens een annuleringsnota. Als u een annuleringsverzekering bij ons heeft afgesloten dienen wij de annuleringskosten voor u in. Mocht u geen annuleringsverzekering via ons hebben afgesloten sturen wij u een schriftelijke bevestiging met annuleringsnota, zodat u de kosten direct kunt claimen bij uw verzekeringsmaatschappij.
Hoe kan ik mijn reis annuleren?
SkieninFrankrijk neemt alleen schriftelijke annuleringen in behandeling. U kunt uw annulering e-mailen aan info@SkieninFrankrijk.nl of posten aan SkieninFrankrijk, Scheepswerflaan 163, 4941 GZ Raamsdonksveer. Voor de berekening van de annuleringskosten verwijzen wij u naar onze voorwaarden. Een annulering verloopt nooit kosteloos. U kunt zich tegen deze kosten verzekeren door het afsluiten van een annuleringsverzekering. Indien u annuleert met een geldige reden volgens de verzekeringsvoorwaarden worden de gemaakte kosten vergoed.
Wat als ik niet tevreden ben over mijn reis/accommodatie?
Als u ons programma of onze reizen kunt helpen verbeteren, horen we dat graag. Als u zaken aantreft die naar uw mening niet in orde zijn, meld dat dan direct bij ons. Wij zullen er alles aan doen om nog tijdens uw verblijf het probleem op te lossen. Als u vindt dat dit niet naar tevredenheid wordt afgehandeld, kunt u schriftelijk een klacht indienen bij SkieninFrankrijk. Uw brief dient uiterlijk 1 maand na afloop van de reis bij ons binnen te zijn.
Hoe kan ik een essentie opgeven?
Een essentie moet schriftelijk ingediend worden en wordt door ons ook schriftelijk bevestigd. U kunt in het vrije tekst veld bij uw boeking uw essentie aangeven. U kunt voor een bestaande boeking een aanvullende e-mail sturen.
Wat is een essentie?
Als uw preferentie zo essentieel is dat u alleen boekt als hieraan wordt voldaan, dan noemen wij dat een essentie. Bij een essentie is er sprake van een prijstoeslag. De prijstoeslag kan variëren, de standaard toeslag is € 40.
Hoe kan ik een preferentie opgeven?
U kunt in het vrije tekst veld bij uw boeking aangeven waar uw voorkeur naar uit gaat. U kunt voor een bestaande boeking een e-mail sturen. SkieninFrankrijk voldoet, in samenwerking met de diverse verschaffers, waar mogelijk aan preferenties die bij boeking kenbaar worden gemaakt.
Wat is een preferentie?
Een preferentie is een voorkeur, zoals balkon op het zuiden of een appartement op de pistekant. Een preferentie wordt door SkieninFrankrijk doorgegeven aan Frankrijk. Een preferentie is gratis, maar biedt geen garantie.
Hoe wordt een baby in de reissom berekend?
Kinderen onder 5 jaar zijn vaak gratis en worden daarom niet meegerekend in de reissom. Indien u on-line boekt, vul kinderen onder 5 jaar daarom niet in, maar vermeld ze in een apart tekstveld voor een juiste berekening van uw reissom. Het is belangrijk baby’s wel te vermelden, ook ivm een eventuele verzekering.
Is er korting voor kinderen of 65+?
Ja, deze korting wordt per bestemming weergeven en verschijnt ook automatisch in uw boeking als u online boekt.
Wat is een partynummer?
Als uw boeking verwerkt wordt, ontvangt u een boekingsnummer, dit noemen wij een partynummer.
Kan ik alleen het appartement (zonder liftpas)huren?
Bij SkieninFrankrijk kunt u het zo krijgen zoals u wilt, we rekenen het graag even voor u uit.
Kan ik een groepsreis bij uw organisatie regelen?
Via onze site kunt u een offerte aanvraag invullen met al uw specifieke wensen. Vanaf 20 personen kunt u een groepsofferte aanvragen. Uiteraard kunt u ook telefonisch contact opnemen voor groepen en incentives.
Kan ik ook een reis boeken naar een bestemming die niet op de website staat?
Vanzelfsprekend! Uw Frankrijk specialist behandelt elke aanvraag in Frankrijk voor elk gebied.
Wat houdt "een reservering op aanvraag’’ in?
Wanneer de accommodatie of het vervoer niet meer beschikbaar is kunnen wij deze vaak nog voor u aanvragen. Boekt u iets "op aanvraag" dan zoekt SkieninFrankrijk uit of het nog beschikbaar is. Indien het gewenste beschikbaar is, nemen wij direct contact met u op. Hier gaat ca. 1 werkdag over heen. Is de boeking niet meer mogelijk dan zullen wij u een vrijblijvend alternatief aan bieden.
Welke gegevens zijn er nodig voor een boeking?
Voor een boeking zijn naam, adres, geboortedatum, e-mail adres en telefoonnummer(s) van de hoofdboeker noodzakelijk. Van de medereizigers ontvangen wij graag de naam en geboortedatum. Bij het vermelden van de naam moet altijd de naam zoals in het paspoort/identiteitskaart vermeld gebruikt worden.
Als ik via Internet boek, in hoeverre staat de boeking dan vast?
U maakt de boeking definitief wanneer u op de button klikt "definitief boeken". Dit houdt in dat de boeking op dat moment vast ligt. U krijgt binnen enkele minuten de bevestiging per e-mail. Uw boeking wordt daarna door ons gecontroleerd en verwerkt, u ontvangt vervolgens een inlogcode voor MijnSkieninFrankrijk waar u online uw factuur kunt bekijken en uitprinten.
Vervallen de boekingskosten als ik via Internet boek?
Nee, de kosten per boeking bedragen € 40, ook als u via internet boekt. U kunt na boeking vervolgens tot 42 dagen voor vertrek kosteloos kleine wijzigingen aanbrengen (niet annuleren).
Wat zijn de boekingskosten van een boeking?
De kosten per boeking bedragen € 40, ook als u via internet boekt. U kunt na boeking vervolgens tot 42 dagen voor vertrek kosteloos kleine wijzigingen aanbrengen (niet annuleren).
Wat zijn de openingstijden van SkieninFrankrijk?
Maandag t/m vrijdag van 09.00-17.00 uur
Op welke manieren kan ik bij SkieninFrankrijk boeken?
Bij SkieninFrankrijk kunt u per internet en telefoon uw reservering maken
Via onze website: 24 uur per dag, 7 dagen in de week op www.skieninfrankrijk.nl. Voor telefonische reserveringen: van maandag t/m vrijdag van 09.00-17.00 uur op +31 (0) 162 402757.
Veel Gestelde Vragen over de betaling.
Krijg ik een bevestiging dat ik betaald heb?
Na iedere betaling krijgt de hoofdboeker een bevestiging per e-mail met het betaalde bedrag. Bij volledige betaling ontvangt u ca. 8 dagen voor vertrek een email dat uw reisbescheiden klaar staan op MijnSkieninFrankrijk. Hier kunt u uw reisbescheiden bekijken en uitprinten.
Hoe kan ik betalen als ik langer dan 3 weken voor vertrek een reis bij SkieninFrankrijk boek?
Naar aanleiding van uw reservering ontvangt u een inlogcode voor MijnSkieninFrankrijk, hier kunt u uw factuur online bekijken. U dient een aanbetaling van 30 % te doen. Dit moet binnen 10 dagen voldaan worden. Het restant van de reissom dient 6 weken voor vertrek op de rekening van SkieninFrankrijk te staan.
Hoe kan ik betalen als ik korter dan 3 weken voor vertrek een reis bij SkieninFrankrijk boek?

Indien u binnen drie weken voor vertrek boekt, kunt u de reissom op een van de onderstaande wijze overmaken:

Bankrekening
Beschikt u over een bankrekening, dan kunt u telefonisch of met internetbankieren een spoedoverboeking met melding naar onze (RABO) bank doen. Vermeld bij uw spoedboeking uw partynummer. Beschikt u nog niet over een partynummer, dan graag uw naam en adresgegevens doorgeven, zodat wij uw betaling goed kunnen verwerken.
Ten name van SkieninFrankrijk
Rekening nummer : NL68RABO0131584278


Postkantoor
Heeft u geen bankrekening, dan kunt u een contante storting op het postkantoor doen en het betalingsbewijs aan ons laten faxen. LET OP: alleen stortingsbewijzen die door het postkantoor worden ge-emaild of gefaxt worden als betalingsbewijs geaccepteerd. Vermeld bij uw storting uw partynummer. Beschikt u nog niet over een partynummer, dan graag uw naam en adresgegevens doorgeven, zodat wij uw betaling goed kunnen verwerken.
Ten name van : SkieninFrankrijk
Rekeningnummer : 1144712


Betaling vanuit het buitenland
Indien u niet in Nederland woont, dan kunt u de reissom overmaken op de bankrekening van de Rabobank met vermelding van het IBAN en SWIFT nummer.
Ten name van : SkieninFrankrijk
IBAN : NL68RABO0131584278
SWIFT : RABONL2U

Hoe lang duurt het voordat ik een factuur/bevestiging ontvang?
Indien uw boeking akkoord is ontvangt u dezelfde dag een email met uw inlogcode voor MijnSkieninFrankrijk. Hier kunt u uw factuur online bekijken.
Veel Gestelde Vragen over de prijzen.
Wat kost een huurauto?
Wat kost een vervoer per trein?
Wat kost een vervoer per bus?
Wat kost de uitbreiding van de liftpas?
Klik op de bestemming van uw keuze en kijk in de tabel ‘Denkt u aan’.
Wat kost catering?
Wat kost skiles?
Wat kost skihuur?
Wat kost de reisverzekering?
Wat kost de annuleringsverzekering?
Foutieve prijzen
Voor eventuele drukfouten of vergissingen kan SkieninFrankrijk niet aansprakelijk worden gesteld. SkieninFrankrijk behoudt het recht om prijzen en arrangementen zonder toestemming van de gast te wijzigen.
Hoe wordt een baby in de reissom berekend?
Kinderen onder 5 jaar zijn vaak gratis en worden daarom niet meegerekend in de reissom. Indien u on-line boekt, vul kinderen onder 5 jaar daarom niet in op het boekingsformulier, maar vermeld ze alleen in een apart tekstveld met naam en geboortedatum, u heeft dan een juiste berekening van uw reissom.
Geldt er korting voor 65+?
Ja, deze korting wordt per bestemming weergeven en verschijnt ook automatisch in uw boeking als u online boekt.
Geldt er ook een korting voor kinderen?
Ja, deze korting wordt per bestemming weergeven en verschijnt ook automatisch in uw boeking als u online boekt.
Wat kost het om iets in mijn boeking te wijzigen?
Tot 42 dagen voor aankomst worden wijzigingen waardoor de reissom hoger wordt kosteloos verwerkt. U kunt dus rustig op een later moment dan boeking uw skihuur of skiles doorgeven. Bij wijzigingen binnen 42 dagen voor vertrek of wijzigingen vanaf de totstandkoming van de reisovereenkomst waardoor de reissom lager wordt, kan SkieninFrankrijk de reiziger houden aan de wijzigingskosten ad € 40 per boeking (en eventuele communicatiekosten).
Kan een prijs wijzigen?
De gepubliceerde reissom is gebaseerd op de prijzen, evt. geldkoersen, heffingen en belastingen, zoals deze bij SkieninFrankrijk bekend waren ten tijde van het maken van de publicatie. Na tijdige betalingen van de gehele reissom zal SkieninFrankrijk gedurende het tijdvak vanaf zes weken voor de dag van aankomst de reissom niet verhogen. Uitsluitend in geval van extreme verhoging van de brandstofkosten kan SkieninFrankrijk van deze bepaling afwijken. De aan SkieninFrankrijk belastende partij (bijvoorbeeld de busmaatschappij of de vluchtmaatschappij) bepaalt of van een dergelijke situatie sprake is.
Hoe werkt het met de borg?
Bij aankomst in een appartement of chalet dient u een borg te betalen. Deze varieert per accommodatie. De borg kunt u meestal met een creditcard voldoen. Contant geld wordt vrijwel niet meer geaccepteerd. De creditcardslip wordt ter plaatse vernietigd of binnen drie weken na vertrek geretourneerd, mits u de accommodatie netjes heeft achtergelaten.
Wat is de toeristenbelasting?
In heel Frankrijk wordt toeristenbelasting geheven. Deze locale belasting wordt verplicht gesteld door de overheid en dient ter plaatse door de accommodatie afgedragen te worden aan de gemeente. De toeristenbelasting is niet bij de reissom inbegrepen. In de reisbescheiden vindt u het precieze bedrag dat ter plaatse dient te worden afgerekend, u kunt grofweg rekening houden met een bedrag van € 1 per persoon per nacht.
Wat is inclusief bij de prijzen?
In de prijzen per persoon is de accommodatie en de liftpas inbegrepen, tenzij nadrukkelijk anders vermeld in de prijstabel. Bij de prijzen per accommodatie zijn geen liftpassen inbegrepen. Naast deze prijzen betaalt u eenmalig € 40 boekingskosten. Ter plaatse betaalt u in heel Frankrijk een toeristenbelasting die u grofweg op € 1 per persoon per nacht kunt aanhouden.
Veel Gestelde Vragen over het vervoer (vliegtuig).
Kan ik via SkieninFrankrijk een transfer regelen als ik zelf al de vlucht heb geboekt?
Ja, wij bieden transfers aan van de bekende luchthavens naar bijna alle Franse wintersportplaatsen. Zowel voor individuele reizigers als ook voor groepen.
Waar moet ik precies rekening mee houden als ik met een baby reis?
Een volwassene (persoon van 16 jaar of ouder) mag in verband met vliegveiligheidsvoorschriften met maximaal één baby reizen. Een baby kan uitsluitend op schoot worden vervoerd. Alleen als er een aparte stoel is gekocht voor de baby (kindtarief) is er plaats voor een door TNO of de ANWB goedgekeurde maxicosy (autostoeltje van 0-9 maanden). Autostoelen voor grotere kinderen (vanaf 9 maanden) zijn meestal niet geschikt om te bevestigen in een vliegtuigstoel en worden dan ook niet aan boord geaccepteerd. De bemanning heeft altijd het recht om in het belang van de vliegveiligheid een autostoel/maxicosy te weigeren. Ook reiswiegjes zijn aan boord niet toegestaan. Alleen lichtgewicht (ca. 5 kilo), inklapbare paraplubuggy's worden bij de gate geaccepteerd voor vervoer onder in het vliegtuig. Overige wagens/buggy's worden al bij de check-in ingenomen.
Kan ik een stoel reserveren?
Het is mogelijk om vooraf een bepaalde stoel op een vlucht te reserveren door zelf tijdig in te checken via internet.
Kan ik ook alleen een vlucht boeken?
Indien u een vliegreis zonder accommodatie wilt boeken kunt u ook bij SkieninFrankrijk terecht. Vliegreizen zijn altijd op aanvraag.
Met welke luchtvaartmaatschappijen wordt er gevlogen?
SkieninFrankrijk verzorgt vliegreizen op maat, u kunt iedere vluchtmaatschappij via SkieninFrankrijk boeken.
Vanaf welke luchthaven wordt er gevlogen?
SkieninFrankrijk verzorgt vliegreizen op maat, de vluchten vertrekken vanaf alle mogelijke luchthavens.
Hoeveel bagage mag ik meenemen in het vliegtuig?
Op alle vluchten is een maximum van 20 kilo bagage toegestaan per persoon. Daarnaast mag u 1 stuk handbagage meenemen in het vliegtuig. Het is verstandig om belangrijke papieren zoals reisdocumenten en reisbescheiden evenals medicijnen mee te nemen in uw handbagage. Indien u meer dan de toegestane 20 kilo aan bagage heeft, betaalt u een toeslag voor de extra kilo's. Voor baby's onder de 2 jaar geldt een maximum bagage van 10 kg. Voor uw wintersportuitrusting van max. 15 kg (1 paar ski’s, 1 paar skischoenen, 1 paar stokken of 1 snowboard en 1 paar snowboardschoenen of een slee van max. 120x50x40cm) wordt een toeslag van € 15,- per enkele reis berekend (bent u in het bezit van een retourticket dan wordt bij vertrek 2x € 15,- in rekening gebracht). De betaling hiervan vindt plaats op de luchthaven van vertrek.
Hoe laat moet ik inchecken?
Op de dag van vertrek dient u 2 uur voor vertrek aanwezig te zijn op de luchthaven en u te melden bij de desbetreffende incheckbalie. De juiste vertrektijden staan vermeld op uw ticket, deze kunt u ook checken (2 dagen voor vertrek op www.schiphol.nl). Indien u uw vlucht mist, heeft u geen recht op teruggave van uw geld.
Hoe laat vertrekt het vliegtuig?
De definitieve vertrektijden vindt u in uw reisbescheiden. Deze tijden kunnen afwijken van de bij boeking opgegeven tijden. Controleer uw reisbescheiden dus goed. Te allen tijde kunnen ook op de dag van vertrek uit Nederland of bij terugreis uit het buitenland nog wijzigingen worden aangebracht. U wordt hiervan zo snel mogelijk op de hoogte gebracht. Het is aan te raden om een dag voor vertrek via teletekst of de site van Schiphol () de juiste vertrektijd te controleren.
Veel Gestelde Vragen over de bestemming.
Hoe werkt de eindschoonmaak?
In de meeste gevallen bent u als gast zelf verantwoordelijk voor de eindschoonmaak van de accommodatie. Een aantal appartementen biedt het uitbesteden van de eindschoonmaak als optie of als vaste service. Andere accommodatieverschaffers stellen het uitbesteden van de eindschoonmaak verplicht. In die gevallen wordt u voor uw vertrek geïnformeerd. Als u twijfelt over de afspraken, kunt u beter vragen hoe u de accommodatie na vertrek op dient te leveren.
Waar en hoe laat begint de ski- of snowboardles?
De meeste lessen starten op zondag. Aanvang, plaats en indeling van de lessen wordt u door de lokale skischool meegedeeld. U wordt daarom verzocht op zaterdag uw voucher al bij de skischool in te leveren. Aangezien de lessen ter plaatse door de skischool worden ingedeeld is er vooraf niets bekend over tijd en indeling.
Wat betekent de ‘korting niet-skiër’?
Indien er reizigers zijn die niet willen skiën of boarden, annuleren we de liftpas voor deze persoon, daarvoor ontvangt u een korting.
Kan de liftpas ook voor 4 of 5 dagen in plaats van de hele week?
Ja, u kunt zelf de duur bepalen, indien u dit bij boeking opgeeft, krijgt u een korting voor de dagen die u niet afneemt.
Kan de liftpas ook een dag eerder ingaan (dus beginnen op zaterdag ipv zondag)?
Ja, u kunt zelf de duur en startdag van uw liftpas kiezen, dit dient u echter wel bij reservering kenbaar te maken.
Waar kan ik mijn liftpas, skimateriaal regelen?
U kunt alles vooraf bij ons reserveren. Bij uw reisbescheiden wordt hierover meer informatie gegeven.
Is er bed- en badlinnen aanwezig in mijn hotel of appartement?
Indien u een hotel hebt geboekt is dit inbegrepen, voor appartementen wordt dit op onze internetsite bij de accommodatie apart vermeld.
Hoe werkt het met de borg?
Bij aankomst in een appartement of chalet dient u een borg te betalen. Deze varieert per accommodatie. De borg kunt u meestal met een creditcard voldoen. Contant geld wordt vrijwel niet meer geaccepteerd. De creditcardslip wordt ter plaatse vernietigd of binnen drie weken na vertrek geretourneerd, mits u de accommodatie netjes heeft achtergelaten.
Wat is de toeristenbelasting?
In heel Frankrijk wordt toeristenbelasting geheven. Deze locale belasting wordt verplicht gesteld door de overheid en dient ter plaatse door de accommodatie afgedragen te worden aan de gemeente. De toeristenbelasting is niet bij de reissom inbegrepen. In de reisbescheiden vindt u het precieze bedrag dat ter plaatse dient te worden afgerekend, u kunt grofweg rekening houden met een bedrag van € 1 per persoon per nacht.
Hoe laat moet ik op de dag van vertrek mijn accommodatie uit?
Op de dag van vertrek dient u uw accommodatie in de meeste gevallen voor 10.00 uur ’s ochtends weer te verlaten.
Hoe laat mag ik op de dag van aankomst mijn accommodatie in?
Dit verschilt per accommodatie en per verblijf. Heeft u een weekreis geboekt en komt u op zaterdag aan, dan kunt u vanaf 17:00 uur in uw accommodatie. Bij weekendreizen is dit vaak al eerder (muv aankomst op zaterdag).
Veel Gestelde Vragen over de reisdocumenten/paspoort.
Wat heb ik nodig bij de douane?
Voor toeristische reizen, die niet langer dan drie maanden duren, kunt u volstaan met het tonen van een geldig paspoort of een Europese identiteitskaart. U dient in Frankrijk altijd een identiteitsbewijs bij u te hebben.
Wanneer ontvang ik mijn reisbescheiden?
Mits uw betaling volledige voldaan is, ontvangt u ca. 8 dagen voor vertek een e-mail dat uw reisbescheiden klaar staan. In deze e-mail vindt u een inlogcode waarmee u kunt inloggen op MijnSkieninFrankrijk waar u uw reisbescheiden kunt uitprinten.
Veel Gestelde Vragen over het vervoer (trein).
Kan ik ook alleen een treinreis boeken?
Indien u een treinreis zonder accommodatie wilt boeken kunt u ook bij SkieninFrankrijk terecht. Treinreizen zijn altijd op aanvraag.
Hoeveel bagage mag ik meenemen in de trein?
Naast uw bagage mag u bij de SkiThalys zonder prijstoeslag een paar ski's of een snowboard met schoenen meenemen. Het is verplicht labels aan uw bagage te bevestigen.
Hoe is mijn transfer geregeld naar de plaats van bestemming?
Vanaf het lokale treinstation kunnen wij uw transfer per bus naar de plaats van bestemming regelen. Mocht u dit via ons regelen, dan vindt u in de reisbescheiden een transfervoucher naar het skistation, u wordt op een centrale plaats in uw bestemming afgezet.
Hoe laat vertrekt de trein?
De definitieve vertrektijden vindt u in uw reisbescheiden. Deze tijden kunnen afwijken van de bij boeking opgegeven informatieve tijden. Controleer uw reisbescheiden dus goed.
Veel Gestelde Vragen over Frankrijk.
Hoe zeg ik iets in het Frans?

Frans is en blijft een moeilijke taal. Ook al wordt er in de toeristische gebieden meer en meer Engels gesproken, we hebben om u een eindje op weg te helpen hebben een aantal handige uitspraken op een rij gezet. De weg vragen, een boodschap doen of een maaltijd bestellen in een restaurant is voor u straks geen probleem meer.

Nuttige woorden
JaOui
NeeNon
AlstublieftS'il vous plaît
Dank u welMerci
Tot ziensAu revoir
GoedendagBonjour
GoedenavondBonsoir

Nuttige zinnen
Hoe gaat het met uComment allez-vous?
Zeer goed, dank uTrès bien, merci.
Spreekt u EngelsParlez-vous anglais?
Ik begrijp het nietJe ne comprends pas
Kunt u langzamer praten, a.u.b.?Pouvez-vous parler moins vite s'il vous plaît
Het spijt meExcusez-moi.

Noodgevallen
HelpAu secours
Bel een dokter / een ambulanceAppelez un médecin / une ambulance
De brandweer / de politieLes pompiers / la police
Waar is het dichtstbijzijnde ziekenhuis?Ou est l'hôpital le plus proche

Onderweg
De douaneLe douane
PaspoortLe passeport
BenzinestationLa station essence

Uw verblijf
ReceptieL'accueil
Ik heb gereserveerdJ'ai reservé
SleutelLa clé
Heeft u de voucher?Est-ce que vous avez le voucher?
De accommodatieL'hébergement
BorgsomLa caution
AfvalbakVide ordures
AfwasmachineLe lave-vaisselle
EenpersoonsbedLe lit simple
TweepersoonsbedLe lit double
StapelbedLes lits superposés
Baby bedLe lit bébé
HanddoekenLes serviettes
LakensLes draps
KoelkastLe réfrigérateur
KookplatenLes plaques chauffantes
StofzuigerL'aspirateur
OvenLe four
De magnetronLe micro-onde

De weg vragen
Ik ben verdwaaldJe me suis perdu(e)
Wij zijn verdwaaldNous sommes perdues
Kunt u mij de weg wijzen naar…Vous pouvez me dire ou se trouve …
Waar is / zijn…Où est / sont…
U moet naar links / rechtsVous allez à gauche/à droite
RechtdoorTout droit

Winkelen
Hoeveel kost dit?C'est combien s'il vous plaît?
Accepteert u creditcards?Est-ce que vous acceptez les cartes de crédit?
Verkoopt u postzegelsEst-ce que vous vendez des timbres
TelefoonkaartenLes cartes téléphoniques
DuurCher / chère
GoedkoopBon marché / pas cher
ApotheekLa pharmacie
BakkerLa boulangerie
BankLa banque
PostkantoorLa poste
SlagerLa boucherie
SupermarktLa supermarché
WarenhuisLe grand magasin

Uit eten
Hebt u een tafel vrij?Est-ce que vous avez une table?
De rekening alstublieftL'addition s'il vous plaît.
OberMadame/mademoiselle/monsieur
MenuLe menu, la carte
WijnkaartLa carte des vins
OntbijtLe petit déjeuner
LunchLe déjeuner
DinerLe dîner
DagmenuLe plat du jour
VoorgerechtL'entrée, le hors d'oeuvre
HoofdgerechtLe plat principal
DessertLe dessert

Wintersport
SneeuwLa neige
SneeuwkettingenLes chaînes
Plaats om sneeuwkettingen te leggenAire de chaînage
GletsjerLe glacier
BeginnerLe débutant
(Ski)bindingenLes fixations
Eerste hulpLe poste de secours
GondelbaanLa télécabine
KabelspoorbaanLe funiculaire
LanglaufLe ski de fond
LawineL'avalanche
OpeningstijdenLes horaires
Pistes geopendPistes ouvertes
Pistes geslotenPistes fermées
SkilesLes cours de ski
SkileraarLe moniteur de ski
SkistokkenLes bâtons de ski
SkischoenenLes chaussures de ski
SkiliftenLes remontées méchaniques
SleepliftLe téléski
StoeltjesliftLe télésiege

De reisapotheek
Bij de apotheekChez le Pharmacie
Een middel tegenUne remède contre
TablettenComprimé
Capsules/zetpillenCapsules/Suppositoires
Neus-/oordruppelsGouttes pour le nez / oreilles
Pillen/PijnstillerPastilles/Lénitif
Pijn in/last vanJ'ai mal au/Je souffre de
Arm/been/borstBras/jambe/poitrine
Buik/enkel/handVentre/cheville/main
Hart/hoofd/keelCoeur/tête/gorge
Kies/knie/maagMolaire/genou/estomac
Neus/oog/oorNez/oeil/oreille
Pols/rug/tandPoignet/dos/dent
Teen/vinger/voetOrteil/doigt/pied
KlachtenAffections
BlarenAmpoules
BrakenVomir
BrandwondBrûlure
BuikpijnMal de ventre
MisselijkMal au coeur
DiarreeDiarrhée
HoestToux
HoofdpijnMal de tête
Huidirritatie/allergieEruption/exanthème
InfectieInfection
InsectenbeetPîqures d'insectes
KeelpijnMal de gorge
KoortsFièvre
Maag- en darmklachtenDouleurs d'estomac
OntstekingInflammation
ReisziekteMal de transport
VerkoudheidRhume
VerstoppingConstipation
VoedselvergiftigingIntoxication alimentaire
Zonnebrand/ZonnesteekCoup de soleil/Insolation
Hoe kan ik telefoneren in of naar Frankrijk?

Sinds oktober 1996 bestaan alle telefoonnummers uit 10 cijfers. Naar Frankrijk bellen: De toegangscode voor Frankrijk is 0033. De nul van het netnummer moet worden weggelaten. Vanuit Frankrijk: De toegangscode naar Nederland is 0031. De nul van het netnummer moet worden weggelaten.

Welke identiteitspapieren heb ik nodig?
Voor ingezetenen (houders van een paspoort)van de Europese Gemeenschap is een geldige identiteitskaart voldoende. Voor niet-ingezetenen is een geldig paspoort vereist. Voor bepaalde landen is een visum vereist. Informeer bij de ambassade voor vertrek.
Welke Credit Cards zijn geldig in Frankrijk?
De meest gebruikte credit card in Frankrijk is de Carte Bleu/Visa. Ook met Eurocard/Mastercard kunt u op vele plaatsen terecht. In de meeste winkels, restaurants en hotels kunt u met een creditcard betalen. Als u geld wilt opnemen wordt er een commissie gerekend.
Heeft Frankrijk ook de Euro?
Frankrijk heeft net als Nederland als munteenheid de Euro. In alle wintersportplaatsen vindt u banken en geldautomaten. U kunt er terecht met alle reguliere bankpassen.
Welk voltage wordt in Frankrijk gebruikt?
220 volt (u kunt dezelfde stekkers gebruiken als in Nederland)
Wat zijn de officiële feestdagen in Frankrijk?
Frankrijk kent 11 feestdagen, waarop banken, overheidsinstellingen, winkels en de meeste bedrijven gesloten zijn. Dit geldt echter niet voor de wintersportplaatsen. Deze feestdagen zijn: 1 januari, 2e paasdag, 1 en 8 mei, hemelvaartsdag, 2e pinksterdag, 14 juli, 15 augustus, 1 en 11 november en 2e kerstdag.
Welke talen worden in Frankrijk gesproken?
Frans is de officiële taal. Personen/mensen die in werkzaam zijn in het toerisme spreken op z'n minst Engels. In veel wintersportplaatsen worden ook andere Europese talen gesproken, soms zelfs Nederlands.
Veel Gestelde Vragen over het vervoer (bus).
Brandstoftoeslag
Onze busvervoerder heeft naar aanleiding van de hoogte van de brandstofprijs en de verwachtingen omtrent de verdere ontwikkeling hiervan, besloten een brandstoftoeslag in te voeren. Deze brandstoftoeslag bedraagt op dit moment € 6,- per retour per persoon en wordt geheven op nieuwe boekingen en met terugwerkende kracht op reeds gemaakte boekingen. De brandstoftoeslag zal door de clienten bij vertrek in de bus aan de chauffeur afgerekend dienen te worden.
Kan ik ook alleen een busreis boeken?
Indien u een busreis zonder accommodatie wilt boeken kunt u ook bij SkieninFrankrijk terecht. Busreizen zijn altijd op aanvraag.
Bagage
Alle bussen hebben een zeer beperkte bagageruimte. Er is per persoon plaats voor het meenemen van één tas of koffer, één paar ski´s (met stokken en schoenen) of één snowboard (met schoenen) en handbagage (max 2 kg). Dit alles mag bij elkaar maximaal 20 kg wegen. In een snowboardhoes mag niet méér zitten dan 1 snowboard (dus ook géén overige bagage als snowboardschoenen, kleding e.d.). Indien mogelijk, de bindingen van het snowboard afhalen. Om ervoor te zorgen dat alle bagage mee kan, is het ten strengste verboden om levensmiddelenpakketten mee te nemen danwel in uw bagage te stoppen. Indien u te veel bagage heeft, is de chauffeur verplicht deze te weigeren. Zorgt u er altijd voor dat er labels aan uw bagage bevestigd zijn. U blijft te allen tijde zelf verantwoordelijk voor uw bagage.
Hoe laat komt de bus op de bestemming aan?
Dat is nooit exact aan te geven. het hangt van het weer en de drukte op de wegen af. Men kan verwachten dat voor het middaguur de bestemming wordt bereikt.
Veel Gestelde Vragen over het vervoer (auto).
Kan ik in Frankrijk een auto huren?
SkieninFrankrijk verzorgt graag uw autohuur. Bijvoorbeeld omdat u al een vlucht geboekt heeft, maar nog naar uw skistation wilt rijden. U bespaart enorm door vooraf bij ons uw auto te reserveren. Wij werken samen met AVIS, daardoor heeft u gegarandeerde tarieven en slechts wijzigingen van lokale belastingen of een belangrijke toename van de autokosten ter plaatse kunnen een prijswijziging tot gevolg hebben. De prijs blijft gegarandeerd op het moment dat u uw reservering maakt.
Kan ik mijn auto (overdekt) parkeren op de plaats van bestemming?
In de meeste autovrije skistations bent u verplicht uw auto in de daarvoor bestemde parking te parkeren (tegen betaling). Indien er een parking aanwezig is bij de door uw geboekte accommodatie kunt u deze (indien beschikbaar) via ons reserveren en ter plaatse betalen. In de grotere skiplaatsen kunt u via internet uw parkeerplaats reserveren in de lokale overdekte parkings, vraag ons naar de mogelijkheden.
Waar kan ik onderweg in Frankrijk overnachten?
Op www.SkieninFrankrijk.nl bij vervoer vindt u een aantal adressen van overnachtingshotels in Frankrijk. Wij adviseren u voor de vakantieweken (Kerst en Krokus) tijdig te reserveren.
Wat kost brandstof in Frankrijk?
Opvallend in Frankrijk is dat de prijs van de loodvrije benzine vaak verschilt tussen stations langs de snelweg en buiten de snelwegen. Dit geldt echter niet voor de diesel waar wel degelijk een prijsonderscheid is. Vooral bij tankstations verbonden aan grote warenhuizen ligt de prijs van de brandstoffen lager. Gemiddeld ligt de prijs in Frankrijk 15 tot 25% hoger dan in Luxemburg, maar als u gaat tanken bij een grootwarenhuisketen vervalt het grote prijsverschil. Diesel (gazole of gasoil) en loodvrije benzine (sans plomb) is overal verkrijgbaar.
Heb ik sneeuwkettingen en of sneeuwbanden nodig?
Als u met uw eigen auto naar de sneeuw gaat, zijn sneeuwkettingen verplicht. Daarnaast worden winterbanden aanbevolen. De verplichting tot gebruik van sneeuwkettingen wordt aangegeven met een blauw, rond bord waarop autoband met sneeuwketting staat. Dit geldt alleen op besneeuwde wegen. Sneeuwkettingen zijn verplicht op sommige bergpassen. De maximum snelheid met kettingen bedraagt 90 km/u, tenzij lager voorgeschreven. Bij een inschakelbare 4x4 brengt u de kettingen aan om de permanent aangedreven wielen. Informeer bij een permanente 4x4 bij uw dealer/fabrikant welke as eerst voorzien moet zijn van kettingen. Spikes-spiders worden wettelijk niet gelijkgesteld aan sneeuwkettingen, maar in praktijk wel als zodanig geaccepteerd. Het rijden met Autosock is in alle landen toegestaan behalve op wegen waar een sneeuwkettingplicht geldt. Een Autosock is geen sneeuwketting. Naast het risico van een bekeuring, kan tevens de wettelijke aansprakelijkheid een fors probleem worden in het geval van een aanrijding.
Wat ben ik kwijt aan tol op de autowegen in Frankrijk?

De tolgelden op de Franse autowegen zijn ca. € 80 (retour):
A31/A6 Toul - Lyon € 24,80
A43 Lyon - Chambéry € 9,40
A43/A430 Chambéry - Albertville € 4,50

of:
A31/A40 Toul (A31) - Genève (via A6 Mâcon Nord) € 32,00
A40 Genève - Mont-Blanctunnel € 4,90

of:
A31/A6 Toul - Lyon € 24,80
A43 Lyon - Chambéry € 9,40
A43 Chambéry - Modane richting Fréjus-tunnel) € 9,90

of:
A31/A6 Toul - Lyon € 24,80
A48 Lyon - Grenoble € 8,70

Als u via Zwitserland rijdt, heeft u een Autobahnvignet nodig, dit kunt u bij de ANWB voor vertrek regelen (ca. € 30).

Wat is anders in het verkeer in Frankrijk?
Let er op dat auto's op een rotonde voorrang hebben op het naderende verkeer als er een driehoekig wit bord staat met drie pijlen in een cirkel. Het is verplicht veiligheidsgordels te dragen, ook op de achterbank als deze aanwezig zijn. Kinderen onder de 10 jaar mogen niet op de voorbank zitten.
Wat doe ik bij pech onderweg?
Controleer bij pech onderweg allereerst uw verzekeringspapieren. Daarnaast kunt u in noodgevallen altijd een beroep doen op de alarmcentrale in Den Haag, tel: + 31 (0) 88 2692 888. Of het ANWB steunpunt Parc des Tuileries in Limonest (bij Lyon) tel: +33 (0) 47217 1212.

Welke informatie wilt u?


Bel mij / mail mij
Offerte aanvraag

Trustpilot


20:15:24 | 6,48 | -Tot-NL | NMT-WEB-119TourWeb © NetMatch